علت توهین به ائمه از نظر حضرت آیت الله مکارم

علت توهین به ائمه از نظر حضرت آیت الله مکارم

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مهر، یکی از مراجع تقلید شیعیان ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات مسلمانان و امام هادی(ع)، این اقدام را به دلیل ترس و عصبانیت دشمنان از پیشرفت اسلام عنوان کرد و گفت: این امور باعث می‌شود مردم به صورت گسترده تر مراسم امام هادی(ع) را برگزار کنند.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی را از نعمت‌های الهی دانسته و با تاکید بر اینکه باید قدر این نعمت‌ها را هم در زبان و هم در عمل بدانیم، اظهار داشت: شکر عملی این امور به استفاده صحیح از این نعمت‌ها است. باید به آن آبرو داد، اختلاف ایجاد نکنیم و به حل مشکلات مردم مخصوصاً جوانان بپردازیم، اینها شکر عملی از نعمت انقلاب اسلامی است.

دشمنان از بیداری اسلامی عصبانی هستند
وی در ادامه با طرح این سؤال که سرچشمه شیطنت‌ها و عداوت‌ها با اسلام و قرآن و پیشوایان اسلام کجاست؟ تصریح کرد: امروز بیداری اسلامی عملا به همه کشورهای اسلامی کشیده شده و دشمن از این موضوع بسیار عصبانی است. گاهی قرآن را آتش می زنند، گاه نامهای مقدس را کف کفش‌ها می‌نویسند، گاهی به پیامبر (صلی الله علیه و آله) و امام هادی (علیه السلام) اهانت های بسیار زشت می کنند و گاهی آن فرمانده دیوانه آمریکایی می‌گوید اسلام برای ما زیان بار است باید برویم با بمب اتم مکه و مدینه را نابود کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیا غیر از یک فرد دیوانه می تواند این حرف ها را بزند، بیان داشت: چقدر نادان، ناآگاه و بی خبر هستند کسانی که دست خود را در دست آمریکا گذاشته اند، در حالی که آمریکا در مورد سرمایه اصلی آنها یعنی مکه و مدینه این گونه صحبت می کند؛ شما در کشوری زندگی می کنید که فرمانده آمریکایی در مورد آن این گونه می گوید بازهم دست شما در دست آنها است؟

کشورهای اسلامی باید متحد شوند
وی با تاکید بر اینکه پیشرفت اسلام دشمنان را عصبانی کرده است، اظهار داشت: ما باید سعی کنیم اسلام با کارهای منطقی و حساب شده بیش از پیش پیشرفت کند و کشورهای اسلامی باید متحد شوند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: با پیشرفت اسلام منافع نامشروع آنها به خطر افتاده و آنها دیوانه وار دست به اقداماتی می‌زنند، آن خواننده این رسوایی را به بار می‌آورد، کشیش قرآن آتش می‌زند؛ شما تصور می‌کنید با این اقدامات مقام امام هادی(علیه السلام) کم می شود و یا نور قرآن خاموش می شود؟

وی در ادامه بیان داشت: این امور نه تنها از عظمت قرآن و امام هادی(علیه السلام) نمی‌کاهد بلکه سبب می‌شود که مردم به صورت گسترده تر مراسم امام هادی(علیه السلام) را برگزار کنند و کلمات حضرت بیشتر مطرح شود، امیدواریم خداوند شر دشمنان دیوانه را به خودشان برگرداند و مسلمانان را در امن و امان بدارد.

این مرجع تقلید شیعیان در ابتدای درس خارج خود با اشاره به روایاتی از امام هادی(علیه السلام) به تبیین اهمیت شکر نعمت های الهی پرداخته و با بیان اینکه شکر شامل شکر قلبی، لسانی و عملی است، اظهارداشت: اگر انسان شکر نعمت را بجا آورد، چیزی که عاید او می شود از خود نعمت بالاتر است و متاسفانه غالبا به این نکته کمتر توجه می شود.

وی با بیان اینکه مساله شکر در تعالیم اسلامی و آموزه های اهل بیت(علیه السلام) دامنه دار است، خداوند تبارک و تعالی شاکر علیم است و می داند به هر کس به چه میزان پاداش عطا کند، از آیات قرآن استفاده می شود که خداوند شکر در مقابل خدمات والدین را بسیار با ارزش قرار داده است.

آیت الله مکارم شیرازی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، ایمان، حلم و معرفت را از جمله برکات شکر نعمت ذکر و تصریح کرد: همه باید توجه داشته باشیم اگر شکر نعمت های الهی را به جای می آوریم ثمره و نتیجه آن عاید حال خود ما می شود و خداوند تبارک و تعالی از شکرگذاری انسان بی نیاز است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 361
بازدید کل : 197662
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1